2012. augusztus 21., kedd

Muszáj-e rerukkolni?

A rukkola fb-oldalán a következő komment látott tegnap napvilágot:

Ma már egyszer szóba került így én is felhozom ami már egy ideje böki a csőrömet. Vállalok mindenféle kulturált vitát, de a sértegetést nem tűröm el. Egy - két emberke teljesen felháborodik ha valaki nem akar postázni amikor benne van a rukkola szabályzatában, hogy a postaköltséget a rukkoló állja. Úgy vettem észre, hogy azt viszont nagyon sokan elfelejtették, hogy a rukkola egy könyv cserélő oldal nem pedig egy könyv begyűjtő oldal. Nem egyszer olvastam már itt, hogy valaki felsorol egy írótól vagy többtől egy csomó könyvet mellékelve a kiadás évével, hogy ezeket keresi, mert a többi mellett majd így mutat szépen a könyvespolcon. Rengetegen töltöttek fel már képeket 10 - 20 darabos happolásról és további könyveket várnak, de még egyszer sem olvastam ezektől az emberektől, hogy bármit is visszarukkoltak volna (tisztelet a kivételnek, mert van). 
Nekem például van itthon egy régi kiadású Amerikai Istenek könyvem, így szeretném happolni az újat, de csak azért, hogy elolvashassam a bővített változatot és utána menne vissza rukkolára, illetve hamarosan rukkolom az első happolt könyvemet ami azóta már kiemelt lett és régóta keresem, de már elolvastam és mivel a rukkola lényege a könyv cserélés így hamarosan megy vissza. 
Én is tartottam meg könyvet, bár nem saját célra hanem anyukámnak egy régi kiadást így nincs is azzal bajom ha valaki megtart egy - két könyvet, de ez a gyűjtögetés engem nagyon zavar. Miért nem lehet normálisan rukkolázni és nem begyűjteni a könyveket hanem egyszerre happolni egyet kettőt és amikor elolvasta az illető akkor visszarukkolni? Ha meg nagyon megtetszett valami akkor párat meg lehet tartani. Szívesen látnék már olyan képet itt rukkolán, hogy nem happoltam őket hanem éppen mennek vissza. Még egyszer senkit nem akartan megsérteni, nem személyeskedek, mert nevet csak akkor tudnék írni ha visszakeresnék (nem a személyeken van a hangsúly), de jó lenne ha nem csak gyűjtenénk a könyveket hanem olvasnánk is őket és utána mennének vissza rukkolára, hogy más is happolhassa és olvashassa őket.

Nem értek vele egyet, nagyon nem. Mindenkinek a saját dolga, hogy mi okból happol, nem? Én harácsolós fajta vagyok, igyekszem olyan könyveket begyűjteni, amiket szeretek annyira, hogy ne akarjam másnak adni. Ez az egész ,,tegyük vissza, amit kivettünk" dolog akkor lenne jogos, ha fix számú könyv mozogna a rukkoldában. De nem így van. Ma elhappolom, kivonom a körforgásból, de teszek be helyette 3 másikat. Ami lehet, hogy másnak épp oly kedves, mint nekem az az 1 volt.
Ronda dolog számon kérni bárkin is, hogy mi okból akar magának könyvet. Ez nem közvagyon, nem egy könyvtár, amibe muszáj visszavinni a könyveket.

A kitörés első felére pedig: igen, felháborodom, ha valaki nem postáz, mert én nem élek Budapesten, nemigen járok arra, csak nagyon esetlegesen, tehát nekem nem marad hátra más, mint a posta. Ha pedig valaki akár 1 darab könyvet is elfogadott eddig postán, akkor nincs joga azt mondani, hogy ő nem postáz.

2 megjegyzés:

  1. Teljesen egyet értek:) Én is olyan könyveket nézegetek általában amire nagyon régóta pályázom,vagy imádom az írót. És ha az utóbbi akkor naná,hogy nem teszem vissza:) Természetesen nekem is lesznek amiket majd visszateszek,mert csak kíváncsiság vezérelt a happolásnál. Vagy ha nagyon nem tetszik a könyv:) A másik az,hogy nem olyan drága az a posta,hogy ne érje meg:) Mondjuk feladsz három könyvet legolcsóbban megúszod 1300ft-ért és ha rukkolsz még könyveket jó esetben 5db könyvet kapsz annyiért. Mert ha már valaki rukkolázik,tisztába kell lennie azzal,hogy igenis nem csak ingyen élősködünk,hanem örömet szerzünk másoknak azzal,hogy ezt a kis áldozatot meghozzuk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, a postakész boríték nagy találmány :D jelentősen csökkenthetőek vele a postaköltségek

      Törlés